سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی بیشتر با دوربین 360 درجه خودرو

راننده با نگاه به نمایشگر خودروی خود از اطراف خودرو مطلع شود و بفهمد که اوضاع از چه قرار است و چه مقدار با موانع فاصله دارد. این امر در مواقع مختلفی می‌تواند به کار آید. مثلاً فرض کنید در حال پارک خودرو در مکانی باریک و تنگ هستید و در چنین شرایطی نیاز دارید که یک نفر پشت خودرو بایستد و به شما به‌اصطلاح فرمان بدهد تا بتوانید خودرو را پارک کنید. اما اگر در چنین زمانی خودروی شما از دوربین 360 درجه برخوردار باشد می‌توانید با نگاه‌کردن به نمایشگر خودرو از فاصله‌تان با موانع آگاه شوید و خیلی راحت نسبت به پارک خودرو اقدام کنید.

 دوربین 360 درجه خودرو میتسوبیشی اوتلندر آپشنی طراحی شده جهت افزایش سهولت و رانندگی مطمئن تر است که بسیار هوشمند و کاربردی است که از بسیاری تصادفات و حوادث جلوگیری می کند. با نصب دوربین 360 درجه خودرو میتسوبیشی اوتلندر تمرکز به رانندگی به حداکثر می رسد و با اطمینان خاطر از رانندگی لذت خواهید برد. این آپشن بر روی میتسوبیشی اوتلندر بصورت فابریک نصب نیست و شما می توانید از شرکت گندم کار دی وی دی این آپشن را با بالاترین کیفیت و قیمتی مناسب خریداری کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از دوربین 360 درجه خودرو میتسوبیشی اوتلندر در اختیار شما قرار دهیم.

آشنایی بیشتر با دوربین 360 درجه خودرو

دوربین 360 درجه خودرو سیستمی است که اجزای اصلی آن شامل چهار دوربین، یک پردازنده، یک نرم‌افزار سیستم عامل و یک نمایش‌گر هستند. دوربین‌های این سیستم که در چهار سمت خودرو نصب می‌شوند، تصاویری از فضای اطراف خودرو را ضبط کرده و آن را به پردازنده ارسال می‌کنند. پردازنده این داده‌ها یعنی همان تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌ها را پردازش می‌کند و درنهایت تصویری زنده و سه‌بعدی از فضای بیرونی خودرو و هر آن‌چه در اطراف خودرو قرار دارد را روی نمایش‌گر به راننده نشان می‌دهد. تصویری که بدین ترتیب در اختیار راننده قرار می‌گیرد به او کمک می‌کند تا بتواند با کنترل بیشتری بر خودرو رانندگی کرده و همین امر مزایای خود را به‌دنبال خواهد داشت. دوربین‌های 360 درجه خودرو در اغلب موارد مجهز به سیستم جی‌پی‌اس و همچنین سیستم تشخیص صدا نیز هستند. ویژگی‌هایی و مزایایی که یک سیستم دوربین 360 درجه خودرو دارد آن‌قدر متنوع و متعدد هستند که شمارش تمامی آن‌ها در این نوشته میسر نیست؛ اما برخی از مهم‌ترین و قابل‌توجه‌ترین این ویژگی‌ها و مزایا شامل موارد زیر هستند: مشاهده‌ی کل فضای پیرامون خودرو و تمامی اشیاء و افرادی که در این ناحیه قرار گرفته‌اند کنترل بیشتر بر اتومبیل برای ممانعت از برخورد آن با اشیاء و افراد مجاور آن و کاهش احتمال تصادف امکان پارک سریع و آسان خودرو در فضاهای تنگ و محدود قرار گرفتن در مناسب‌ترین نقطه از نظر فاصله‌ی طولی و عرضی با خودروهای مجاور کاهش ترافیک با کمک به رانندگان برای تنظیم منظم فواصل خود با دیگر خودروها کمک به بررسی دقیق‌تر و بهتر صحنه‌ی تصادفات با استفاده از تصاویر ضبط شده حین رانندگی کمک به مشاهده و تشخیص به‌موقع سارقان هنگام نزدیک شدن آن‌ها به خودرو و شناسایی چهره‌ی آن‌ها درصورت لزوم کمک به افزایش میدان دید راننده خصوصاً در مورد قسمت‌هایی مانند قسمت انتهایی خودرو که خارج از دیدرس راننده هستند امکان مشاهده‌ی مکان خودرو در هر شرایطی عدم نیاز به خروج از اتومبیل برای تنظیم زوایای دوربین‌ها با دادن فرمان صوتی به آن‌ها و …

رادار نقطه کور اسپورتیج تاریخچه خودرو اسپورتیج

کارخانه تولیدکننده خودرو اسپورتیج کیا در کشور کره جنوبی می‌باشد. خودرو اسپورتیج خودرویی لوکس و شاسی بلند می‌باشد. نخستین نمونه خودرو اسپورتیج در سال 1993 تولید و روانه بازار شد و توانست در عرض مدت کوتاهی به بازارهای جهانی دسترسی پیدا کند. در سال 1996 نیز نسخه کشیده خودرو اسپورتیج معرفی شد. نسل دوم این خودرو نیز در سال 2005 تولید شد. در نسل دوم اسپورتیج تغییرات قابل‌توجهی از نظر ساختاری و شکل ایجاد شد. سرانجام در سال 2008 از فیس لیفت خودرو اسپورتیج رونمایی شد. پس از آن با گسترش فناوری نسل‌های سوم و جهارم این خودرو نیز تولید شد که از نسل چهارم این خودرو در سال 2015 در فرانکفورت رونمایی شد. در ادامه به توضیح سیستم رادار نقطه کور اسپورتیج می پردازیم.

سیستم رادار نقطه کور اسپورتیج BLIND SPOT INFORMATION SYSTEM

سیستمی که اخیراً کمپانی ولوو ارائه کرده و آن را رادار نقطه کور نامیده برای افزایش ایمنی خودروها بسیار کارایی دارد. مکان هایی در اطراف اتومبیل که راننده به آن ها اشراف و دید کامل نداشته باشد که معمولاً در پشت اتومبیل قرار دارند نقاط کور نامیده می شوند. بسیاری از برخوردها نیز در همین نقاط کور ایجاد می شوند. در این سیستم در گوشه های عقب ماشین، راداری نصب می شود که بتواند نقاط کور را تشخیص دهد. روش کار بدین صورت می باشد که وقتی هر نوع مانعی، وارد حوزه رادار بشود (5/9 متر در 3 متر) سیستم رادار نقطه کور اسپورتیج ، مانع را تشخیص خواهد داد و به راننده هشدار می دهد. هشدار دهنده این سیستم نیز یک چراغ مثلثی زرد در کنار آینه بغل ماشین است. وقتی هم که یک ماشین دیگر به حوزه نقطه کور وارد شود چراغ روی آینه بغل روی حالت چشمک زن قرار خواهد گرفت و بدین ترتیب اعلام هشدار به راننده انجام می شود تا بداند که خودرویی درحال نزدیک شدن به او است.

فواید رادار نقطه کور اسپورتیج

رادار نقطه کور اطلاعاتی در اختیار راننده می‌گذارد که مزایای آن عبارت‌اند از: سهولت تغییر مسیر و جابجایی بین لاین ها با استفاده از رادار نقطه کور اسپورتیج ، تسهیل تصمیم‌گیری با وجود این که در رانندگی در بسیاری از اوقات، تصمیم‌گیری دشوار می‌شود، فراهم کردن دید کافی در نقاط کور (اطلاعات کافی)، آگاه شدن از وجود خودروها و سایر اشیاء در اطراف اتومبیل، کارساز در جلوگیری از بسیاری از برخوردها و تصادفات، کاهش قابل‌توجه خطرات برای خودرو. برخی از اتومبیل‌ها نیز طراحی بسیار خوبی دارند و یکی از عیب‌های طراحی آن‌ها نقاط کور هستند. در چنین وضعیتی که طراحی یک خودرو، مطابق میل شما می‌باشد اما نقاط کور آن جزء معایب خودرو است، اگر دارای رادار نقطه کور اسپورتیج باشد یا رادار را بعداً روی آن نصب کنید مشکل نقاط کور مرتفع خواهد شد و می‌توانید از طراحی خودروی مورد نظرتان لذت ببرید.

ویژگی های سیستم رادار نقطه کور اسپورتیج

سیستم رادار نقاط کور اسپورتیج یا همان سیستم هشدار دهنده نقاط کور که در ابتدا ایده و ارائه اولیه آن متعلق به کمپانی ولوو بوده است در عقب ماشین در گوشه ها قرار داده می شود و کارش تشخیص موانع واقع در نقاط کور است. اعلام هشدار به راننده از طریق چراغ مثلثی زرد رنگ کنار آینه بغل انجام می شود. در این سیستم اگر راننده درحال نزدیک شدن به مانع مشخص شده به وسیله رادار شود رنگ چراغ به قرمز تغییر پیدا می کند. البته غیر از چراغ، از ویبراتور صندلی و یا بوق هشدار هم می توانید جهت اعلام هشدار استفاده کنید. انتخاب نوع سیستم هشدار به شما و سلیقه شما بستگی دارد. پیشنهاد می کنیم شما هم سیستم رادار نقطه کور را بر روی خودروی خودتان نصب کنید تا با افزایش ایمنی اتومبیلتان، احتمال رخداد حادثه و یا حتی برخورد کوجک خودرو را صفر کنید. مهمترین مولفه در کارکرد یک خودرو، سطح ایمنی آن است. اگر ماشین شما به رادار نقطه کور مجهز نباشد احتمال دارد در هنگامی که دنده عقب می روید با فردی برخورد نمایید و این قضیه برای شما تلفات جانی به همراه داشته باشد. بنابراین ایمنی اتومبیل خود را افزایش دهید.

پدل شیفتر چیست؟ | کار کردن با پدل شیفتر میتسوبیشی اوتلندر چگونه است؟

پدل شیفتر ابزاری است برای تعویض دنده که به صورت دو دکمه طراحی شده و پشت غربیلک فرمان قرار گرفته، به همین دلیل هم به آن دنده پشت فرمان می‌گویند. از یک دکمه برای اضافه کردن دنده و از دکمه دیگر برای کم کردن دنده استفاده می‌شود و با گرفتن همزمان هر دو پدل باهم، دنده خلاص می‌شود. مزایای استفاده از پدل شیفتر بسیار زیاد است که مواردی کاملا بدیهی بوده و مواردی هم به خودرو مربوط بوده و در دید اول مشخص نیستند. از جمله مزایای استفاده از این سیستم کاهش مصرف سوخت و اصلاح روند مصرف است. مورد بعدی بالا رفتن دقت وسرعت عمل راننده در رانندگی است که باعث شتاب گرفتن بهتر خودرو هم می‌شود. کاهش میزان تمرکز و کنترل راننده روی خودرو، هنگامی که مجبور است دستش را از روی فرمان بردارد و دنده را تعویض کند، از جمله معضلاتی است که برای خیلی از افراد بخصوص افرادی که تازه راننده شده‌اند پیش می‌آید. با موقعیت قرارگیری که پدل شیفتر دارد، راننده برای تعویض دنده نیازی به برداشتن دست از روی فرمان ندارد و تمام تمرکزش روی کنترل خودرو خواهد بود. در نهایت، مزیت بدیهی که استفاده از این آپشن دارد این است که میزان خستگی راننده در حین رانندگی را کم می‌کند. نصب سیستم پدل شیفتر اهمیت زیادی دارد چراکه این پدل روی خودرویی نصب می‌شود که با سیستم برقی مالتی پلکس طراحی شده است. در این خودروها گرفتن انشعاب برق از باتری خودرو بسیار حساس است و باید توجه داشت که برای گرفتن برق مورد نیاز نباید انشعاب سیستم‌های جانبی مانند سیستم صوتی و نویگیشن را از برق ورودی گیربکس، به داخل کابین گرفت. رعایت نکردن این موارد توسط افرادی که در این زمینه مهارت و اطلاعات کافی ندارند باعث کم شدن ولتاژ ورودی به گیربکس خودرو می‌شود. حساسیت سوپاپ‌ها و شیرهای هیدروالکترونیکی گیربکس‌های اتوماتیک نسبت به افت ولتاژ باعث می‌شود که با گرفتن انشعاب از باتری و افت ولتاژ ایجاد شده، بعد از مدتی عملکرد سیستم پدل شیفتر دچار اختلال شود و در نهایت حتی منجر به خراب شدن کامل سیستم هم می‌شود. اما در ادامه با مشاهده خرابی و عمل نکردن سیستم، اگر برای رفع آن به فردی مراجعه شود که تخصص لازم را ندارد، با عیب‌یابی نشدن درست و رفع ظاهری ایراد، به گیربکس خودرو آسیب رسیده و باعث از کار افتادن آن می‌شود. اطلاع از این موضوع اهمیت بسیار زیادی داشت از آن جهت که بدانید چرا می‌گوییم کار نصب دنده پشت فرمان میتسوبیشی اوتلندر را باید به فرد ماهر در این امر بسپارید. با ما همراه باشید تا راه مناسب برای نصبی ایمن را به شما بگوییم.  

پدل-شیفتر-میتسوبیشی-اوتلندر

خرید پدل شیفتر  اوت لندر | نصب دنده پشت فرمان میتسوبیشی اوتلندر

برای آن که عملکرد آپشن نصب شده صحیح باشد باید به دو نکته‌ی مهم توجه داشته باشید. اول اینکه کالای خریداری شده اصل باشد و دوم نصب ماهرانه توسط فرد متخصص و وارد به این امر. خرید از یک فروشگاه معتبر تنها راهی است که می‌تواند شما را از اصالت و کیفیت قطعه خریداری شده مطمئن کند. اما این انتهای کار نیست، بعد از خریدی درست و اصولی باید نصب را هم به فردی ماهر بسپارید. فروشگاه گندم کار دی وی دی برای خرید پدل شیفتر میتسوبیشی اوتلندر باکیفیت، یک مرکز معتبر و قابل اعتماد است چراکه در این زمینه سابقه‌ی بسیار خوبی دارد. در کنار امکان عرضه کالا، تیم متخصص و باتجربه نصب ما در گندم کار دی وی دی، که از تجربه‌ی بسیار خوبی در نصب دنده پشت فرمان میتسوبیشی اوتلندر برخوردارند، کار نصب این آپشن را به صورت فابریک برای شما انجام می‌دهند تا بتوانید قسمت manual دنده را با استفاده از پدل‌های شیفتر عوض کنید. برای استفاده از خدمات نصب تیم حرفه‌ای ما، می‌توانید با شماره‌های نوشته شده، تماس بگیرید تا یکی از اعضا باتجربه و خبره ما به مکان شما فرستاده شود.

قیمت پدل شیفتر میتسوبیشی اوتلندر | هزینه دنده پشت فرمان میتسوبیشی اوتلندر

مسلما هدف از نصب یک آپشن راحتی و آسایش بیشتر است اما اگر آپشن نصب شده روی خودرو عملکرد صحیحی نداشته باشد، علاوه‌بر صلب آسایش، درگیر هزینه‌های اضافی تعمیر هم خواهید شد و ممکن است حتی آسیب‌های اساسی به اجزاء اصلی خودرو وارد شود. بهترین راه برای جلوگیری از این موارد این است که اولویت‌ خود را در خرید، به جای قیمت پایین‌تر، خرید کالای باکیفیت و اصل قرار دهید و به جای صرفه‌جویی در هزینه‌ی نصب، از فردی ماهر و آشنا به خودرو میتسوبیشی اوتلندر برای این کار کمک بخواهید. قیمت‌های منصفانه و رقابتی محصولات گندم کار دی وی دی، خدمات نصب حرفه‌ای و آشنا بودن با آپشن‌های میتسوبیشی اوتلندر و نصب صحیح آن، علاوه‌بر جلب رضایت مشتریان باعث پیشی گرفتن از سایر رقبا هم شده است. در نهایت برای ایجاد خریدی آسان، سریع و امن، امکان پرداخت نقدی و آنلاین برای شما وجود دارد. برای اطلاع یافتن از قیمت پدل شیفتر میتسوبیشی اوتلندر و هزینه دنده پشت فرمان میتسوبیشی اوتلندر می‌توانید با شماره‌ی کارشناسان فروش ما که در همین صفحه درج شده، تماس بگیرید.